Käyttämällä verkkosivustoa muuttamatta selaimen asetuksia hyväksyt evästeiden käytön. Voit milloin tahansa muuttaa selaimesi asetuksia, jotka määrittävät, tallennetaanko evästeet.
Klikkaa saadaksesi lisätietoja Evästekäytäntö.

  OK

ILMAINEN TOIMITUS

€0

TOIMITUSAIKA

4-7 päivää

TAVAROIDEN PALAUTTAMINEN

14 päivää
layouts.en layouts.de-at layouts.fr-be layouts.bg layouts.hr layouts.sr-me layouts.cs layouts.et layouts.fi layouts.fr layouts.el layouts.es layouts.nl layouts.en-ie layouts.lt layouts.lv layouts.de layouts.pl layouts.pt layouts.ru layouts.ro layouts.sr layouts.sk layouts.sl layouts.uk layouts.hu layouts.it

ALENNUSKOODIREA5

Lazienka-rea.com.pl verkkokaupan säännöt

Henkilökohtainen tietosuojailmoitus.

Podlasiak Andrzej Cylwik spółka komandytowa, jonka kotipaikka on Białystok, joka on merkitty Puolan tasavallan talousministeriön ylläpitämään yritystoiminnan keskusrekisteriin ja yritystoimintaa koskeviin tietoihin, jonka toimipaikan osoite on 60 Przędzalniana Street, 15-688 Białystok ja toimitusosoite 60 Przędzalniana Street, 15-688 Białystok, NIP 9662160121, REGON 521350544, sähköpostiosoite toimisto@kylpyhuone-rea.fi, ilmoittaa täten, että 25. toukokuun 2018 voimaan tulon vuoksi. Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) 2016/679, annettu 27 päivänä huhtikuuta 2016, luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä ja näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta sekä direktiivin 95/46/EY kumoamisesta (”yleinen tietosuoja-asetus”) (”RODO”), se voi käsitellä tietojasi henkilötietojen rekisterinpitäjänä, jos siihen on asianmukainen oikeudellinen peruste. Rekisterinpitäjä käsittelee henkilötietojasi toimintansa laajuuden mukaisesti eri tarkoituksiin, mutta tämä tapahtuu aina lain mukaisesti.
Edellä mainittujen muutosten yhteydessä ilmoitamme rekisterinpitäjänä, että henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus on: 1. voidaksemme tarjota palveluita sähköisesti ja täyttää sopimuksen, jonka osapuolena olet, sekä mahdollisuus tehdä liiketoimia ja maksuja ostoksista – käsittelyn välttämättömyys sopimuksen täyttämiseksi (RODO 6 artiklan 1 kohdan b alakohta), 2. ilman rekisteröintiä tehtyjen ostosten käsittely – tarpeellinen käsittely sopimuksen täyttämiseksi (RODOn 6 artiklan 1 kohdan b alakohta), 3. valitusten käsittely – käsittelyn tarpeellisuus sopimuksen täyttämiseksi (RODO 6 artiklan 1 kohdan b alakohta), 4. analyyttiset ja tilastolliset toimet palvelun laadun parantamiseksi, käyttäjien käyttäytymisen ja toiminnan analyysit, joiden avulla on mahdollista saada tietoa käyttäjien mieltymyksistä, – ylläpitäjän oikeutettu etu (RODO:n 6 artiklan 1 kohdan f alakohta), 5. vaateiden laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi – käsittelyn oikeusperusta – ylläpitäjän oikeutettu etu (RODO:n 6 artiklan 1 kohdan f alakohta), jonka tarkoituksena on suojella sen oikeuksia, 6. jotta Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. -asiakaspalvelutoimisto voi olla yhteydessä asiakkaaseen puhelimitse ja sähköpostitse tilauksen toteuttamiseksi tai kauppaan liittyvien epäselvyyksien selvittämiseksi.
Sovellettavien säännösten mukaisesti tietojasi säilytetään niin kauan kuin se on tarpeen edellä mainittujen tarkoitusten toteuttamiseksi tai liiketoimen tekemiseen suoraan liittyvän menettelyn suorittamiseksi.

Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. takaa henkilötietojesi hallinnoijana täydellisen turvallisuuden ja luottamuksellisuuden. Jokaisessa vaiheessa annamme sinulle mahdollisuuden laajentaa tietämystäsi ja hallita henkilötietojen tallentamista, kun olet ottanut yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen biuro.rea@podlasiak.com.pl ja valtuutettu henkilö on tarkistanut asian.
Pyynnöstäsi annamme sinulle mahdollisuuden peruuttaa suostumuksesi ja poistaa kokonaan Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. -yrityksen tallentamat henkilötiedot.

Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. takaa henkilötietojesi turvallisuuden ja täydellisen valvonnan niiden käsittelyssä ja säilytyksessä.

Osoitteessa www.lazienka-rea.com.pl toimivaa verkkokauppaa ylläpitää yritys:.
Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k..
ul.Przędzalniana 60.
15-688 Białystok.

NIP-numero: 966-216-01-21; REGON: 521350544.

Valitukset pyydetään toimittamaan seuraavaan osoitteeseen: toimisto@kylpyhuone-rea.fi

Tekniset tiedustelut: toimisto@kylpyhuone-rea.fi

+358 942705120 (englanniksi ja venäjäksi)

Kirjeenvaihtoosoite:.
ul. Przędzalniana 6L.
15-688 Białystok.

*Henkilökohtainen nouto: maanantaista perjantaihin klo 7.00-14.45 *.

Käytämme seuraavien kuljetusyritysten palveluja: DPD (www.dpd.com.pl), Rohlig-Suus (www.suus.com). Riippuen ostetuista tavaroista, niiden erityispiirteistä, painosta, mitoista, sovitamme sopivan kuljetusyhtiön ja lähetystyypin. Kuriiripalvelut toimittavat paketit klo 8.00-16.00 välisenä aikana, muina aikoina toimitus riippuu ainoastaan kuriirin hyvästä tahdosta. Toimitusreitti ja tarkka toimitusaika riippuvat ainoastaan kuriirista. Muistutamme, että yli 30 kg:n painoisissa lähetyksissä kuriirilla ei ole velvollisuutta tuoda tavaroita ostajan tiloihin. Tällaisissa lähetyksissä kuriiri toimittaa tavarat vastaanottajan rakennukseen, mahdollisimman lähelle, ottaen huomioon tieinfrastruktuurin kunnon. Samalla ilmoitamme, että on mahdollista ostaa 100 zlotyn bruttomääräinen palvelu, joka koskee tavaroiden tuomista ostajan tiloihin. Tällaisen palvelun tilaamiseksi ota meihin yhteyttä välittömästi ostoksen tekemisen jälkeen.

KAUPAN EHDOT

LAZIENKA-REA.PL

SISÄLTÖ:

1. YLEISET MÄÄRÄYKSET

2. VERKKOKAUPAN SÄHKÖISET PALVELUT

3. MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMISEN EHDOT

4. TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA -EHDOT

5. TUOTTEEN TOIMITUS- JA NOUTOKUSTANNUKSET, TOIMITUSTAVAT JA -AJAT SEKÄ NOUTOAIKA

6. TUOTEVALITUKSET

7. TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET VALITUS- JA MUUTOKSENHAKUMENETTELYT JA SÄÄNNÖT, JOIDEN MUKAAN NÄIHIN MENETTELYIHIN VOI HAKEA APUA

8. PERUUTTAMISOIKEUS (SOVELLETAAN 25. JOULUKUUTA 2014 JA SEN JÄLKEEN TEHTYIHIN MYYNTISOPIMUKSIIN).

9. YRITTÄJIÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖKSET

10. LOPPUSÄÄNNÖKSET

11. PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI

Verkkokauppa www.lazienka-rea.pl välittää kuluttajien oikeuksista. Kuluttaja ei voi luopua kuluttajan oikeuksista annetun lain nojalla hänelle myönnetyistä oikeuksista. Sopimusmääräykset, jotka ovat kuluttajan kannalta epäedullisempia kuin kuluttajanoikeuslain määräykset, ovat pätemättömiä ja niiden sijasta sovelletaan kuluttajanoikeuslain määräyksiä. Näin ollen näiden ehtojen määräyksillä ei ole tarkoitus sulkea pois tai rajoittaa kuluttajan oikeuksia, joihin hänellä on oikeus pakottavien lainsäännösten nojalla, ja mahdolliset epäselvyydet on tulkittava kuluttajan eduksi. Jos näiden ehtojen määräykset ja edellä mainittu lainsäädäntö ovat ristiriidassa keskenään, sovelletaan jälkimmäistä lainsäädäntöä.

1. YLEISET MÄÄRÄYKSET

1.1 Internet-osoitteessa www.lazienka-rea.pl saatavilla olevaa verkkokauppaa ylläpitää ANDRZEJ CYLWIK, joka harjoittaa liiketoimintaa nimellä Podlasiak Andrzej Cylwik spółka komandytowa, joka on merkitty Puolan tasavallan elinkeinotoiminnan ja tietojen keskusrekisteriin, jota johtaa talousasioista vastaava ministeri, ja jolla on: toimipaikan osoite: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok ja prosessiosoite: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 5421005380, REGON 050290967, sähköpostiosoite: biuro.rea@podlasiak.com.pl.

1.2 Nämä ehdot on osoitettu sekä kuluttajille että verkkokauppaa käyttäville yrittäjille (lukuun ottamatta kohtaa. 9, joka on osoitettu yksinomaan yrittäjille).

1.3 Näiden sääntöjen määräysten yhteydessä käsiteltävien henkilötietojen hallinnoija on Palveluntarjoaja. Henkilötietoja käsitellään Verkkokaupan sivuilla julkaistussa tietosuojaselosteessa ilmoitetuissa tarkoituksissa, siinä laajuudessa ja niiden periaatteiden mukaisesti. Henkilötietojen antaminen on vapaaehtoista. Jokaisella henkilöllä, jonka henkilötietoja Palveluntarjoaja käsittelee, on oikeus tarkastaa niiden sisältö sekä oikeus päivittää ja korjata niitä.

1.4 Määritelmät:

1.4.1. TYÖPÄIVÄ – yksi päivä maanantaista perjantaihin lukuun ottamatta yleisiä vapaapäiviä.

1.4.2. REKISTERÖINTILOMAKE – Verkkokaupassa saatavilla oleva lomake, joka mahdollistaa tilin luomisen.

1.4.3. TILAUSLOMAKE – Verkkokaupassa saatavilla oleva sähköisen palvelun interaktiivinen lomake, joka mahdollistaa Tilauksen tekemisen, erityisesti lisäämällä Tuotteita sähköiseen ostoskoriin ja määrittelemällä myyntisopimuksen ehdot, mukaan lukien toimitus- ja maksutapa.

1.4.4. ASIAKAS – (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle laki myöntää oikeustoimikelpoisuuden; – joka on tehnyt tai aikoo tehdä myyntisopimuksen Myyjän kanssa.

1.4.5. SIVIILILAKI – 23. huhtikuuta 1964 annettu siviililakia koskeva laki (säädöskokoelma 1964 nro 16, kohta 93, sellaisena kuin se on muutettuna).

1.4.6. TILI – Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan tietoliikennejärjestelmässä oleva resurssikokonaisuus, joka on merkitty Asiakkaan antamalla yksilöllisellä nimellä (käyttäjätunnus) ja salasanalla ja johon tallennetaan Asiakkaan antamat tiedot ja tiedot hänen Verkkokaupassa tekemistään Tilauksista.

1.4.7. NEWSLETTER – Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan sähköpostitse tarjoama sähköinen jakelupalvelu, jonka avulla kaikki sitä käyttävät Palvelun vastaanottajat voivat automaattisesti vastaanottaa Palveluntarjoajalta peräkkäisten uutiskirjeiden syklisen sisällön, joka sisältää tietoa Tuotteista, uutisista ja kampanjoista Verkkokaupassa.

1.4.8. TUOTE – Verkkokaupassa saatavilla oleva irtain esine, joka on Asiakkaan ja Myyjän välisen myyntisopimuksen kohteena.

1.4.9 SÄÄNNÖKSET – nämä Verkkokaupan säännöt.

1.4.10. INTERNETKAUPPA – Palveluntarjoajan verkkokauppa, joka on saatavilla seuraavassa internet-osoitteessa: www.lazienka-rea.pl.

1.4.11. MYYJÄ; PALVELUNTARJOAJAANDRZEJ CYLWIK, joka harjoittaa liiketoimintaa nimellä Podlasiak Andrzej Cylwik spółka komandytowa, joka on rekisteröity Puolan tasavallan elinkeinotoiminnan ja tietojen keskusrekisteriin, jota johtaa talousasioista vastaava ministeri, ja jolla on: toimipaikan osoite: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok ja prosessiosoite: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 5421005380, REGON 050290967, sähköpostiosoite: biuro.rea@podlasiak.com.pl.

1.4.12. MYYNTISOPIMUS – Asiakkaan ja Myyjän välillä Internet-myymälän kautta tehty tai solmittu tuotteen myyntisopimus.

1.4.13. SÄHKÖINEN PALVELU – Palveluntarjoajan Asiakkaalle Internet-kaupan kautta sähköisesti tarjoama palvelu.

1.4.14. PALVELUNTARJOAJA – (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa laissa säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle laki myöntää oikeustoimikelpoisuuden; – joka käyttää tai aikoo käyttää sähköistä palvelua.

1.4.15. KULUTTAJAN OIKEUKSISTA ANNETTAVA LAKI, LAKI – 30 päivänä toukokuuta 2014 annettu laki kuluttajan oikeuksista (säädöskokoelman 2014 kohta 827, sellaisena kuin se on muutettuna).

1.4.16. TILAUS – Asiakkaan tahdonilmaisu, joka on tehty tilauslomakkeella ja joka tähtää suoraan tuotteen myyntisopimuksen tekemiseen Myyjän kanssa.

2. SÄHKÖISET PALVELUT VERKKOKAUPASSA

2.1 Verkkokaupassa on saatavilla seuraavat sähköiset palvelut: Tili, tilauslomake ja uutiskirje.

2.1.1. Tili – tilin käyttö on mahdollista, kun Asiakas on suorittanut kaksi peräkkäistä vaihetta – (1) täyttänyt rekisteröintilomakkeen ja (2) klikannut ”Lähetä”kenttää. Rekisteröintilomakkeessa asiakkaan on annettava seuraavat tiedot: etu ja sukunimi, osoite (katu, talon/asunnon numero, postinumero, kaupunki), sähköpostiosoite, yhteystietopuhelinnumero ja salasana. Muiden kuin kuluttajien on ilmoitettava myös yrityksen nimi ja alv-numero.

2.1.1.1 Sähköinen tilipalvelu on maksuton toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja perustelematta poistaa tili (tilistä eroaminen) lähettämällä asianmukainen pyyntö palveluntarjoajalle, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen: biuro.rea@podlasiak.com.pl tai kirjallisesti osoitteeseen: 6K Przędzalniana Street, 15-688 Białystok.

2.1.2. Tilauslomake – tilauslomakkeen käyttö alkaa siitä hetkestä, kun Asiakas lisää ensimmäisen Tuotteen sähköiseen ostoskoriin Verkkokaupassa. Tilaus tehdään, kun Asiakas suorittaa yhteensä kaksi peräkkäistä vaihetta – (1) tilauslomakkeen täyttämisen ja (2) klikkaamalla ”Vahvistan oston” ruutua verkkokaupan sivulla tilauslomakkeen täyttämisen jälkeen. – Tähän asti syötettyjä tietoja on mahdollista muuttaa itse (tätä varten on syytä ottaa huomioon näytettävät viestit ja Verkkokaupan verkkosivulla olevat tiedot). Tilauslomakkeessa asiakkaan on annettava seuraavat asiakasta koskevat tiedot: etu ja sukunimi/yrityksen nimi, osoite (katu, talon/asunnon numero, postinumero, kaupunki), sähköpostiosoite, yhteystietona toimiva puhelinnumero ja myyntisopimusta koskevat tiedot: Tuote(t), tuotteen (tuotteiden) määrä, tuotteen (tuotteiden) toimituspaikka ja -tapa, maksutapa. Jos asiakas ei ole kuluttaja, on myös ilmoitettava yrityksen nimi ja alv-numero.

2.1.2.1 Sähköinen tilauslomakepalvelu on maksuton ja kertaluonteinen, ja se päättyy sillä hetkellä, kun asiakas tekee tilauksen sen kautta tai kun asiakas lopettaa tilauksen tekemisen sen kautta aikaisemmin.

2.1.3 Uutiskirje – Asiakkaan on käytettävä uutiskirjettä rastittamalla asianmukainen valintaruutu tiliä luodessaan tai tilausta tehdessään – Asiakas tilataan uutiskirjeeseen heti, kun hän on luonut tilin tai tehnyt tilauksen.

2.1.3.1 Uutiskirjeen sähköinen palvelu on maksuton toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja ilman mitään syytä peruuttaa uutiskirjeen tilaus (Newsletter unsubscribe) lähettämällä palveluntarjoajalle asiaa koskeva pyyntö, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen: biuro.rea@podlasiak.com.pl tai kirjallisesti osoitteeseen: 6K Przędzalniana Street, 15-688 Białystok.

2.2 Palveluntarjoajan käyttämän tieto- ja viestintätekniikkajärjestelmän kanssa tehtävän yhteistyön edellyttämät tekniset vaatimukset: (1) tietokone, kannettava tietokone tai muu multimedialaite, jossa on pääsy Internetiin; (2) pääsy sähköiseen postiin; (3) verkkoselain: Mozilla Firefoxin versio 17.0 tai uudempi tai Internet Explorerin versio 10.0 tai uudempi, Operan versio 12.0 tai uudempi, Google Chromen versio 23.0 tai uudempi, Safarin versio 5.0 tai uudempi; (4) suositeltu näytön vähimmäistarkkuus: 1024×768; (5) ota evästeet ja Javascript käyttöön selaimessa.

2.3 Asiakkaan on käytettävä verkkokauppaa lain ja hyvien tapojen mukaisesti kunnioittaen asianmukaisesti Palveluntarjoajan ja kolmansien osapuolten henkilökohtaisia oikeuksia ja tekijänoikeuksia sekä immateriaalioikeuksia. Asiakas on velvollinen syöttämään tiedot tosiasioiden mukaisesti. Asiakas ei saa tarjota lainvastaista sisältöä.

2.4 Valitusmenettely:

2.4.1 Palveluntarjoajan sähköisten palveluiden tarjoamiseen liittyvät valitukset ja muut verkkokaupan toimintaan liittyvät valitukset (lukuun ottamatta tuotereklamaatiomenettelyä, joka on mainittu pt. Ehtojen 6 kohdassa), Asiakas voi esittää esim. seuraavaa:

2.4.2. kirjallisesti osoitteeseen: 6K Przędzalniana Street, 15-688 Białystok;

2.4.3. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: reklamacje@lazienka-rea.pl;

2.4.4. On suositeltavaa, että asiakas ilmoittaa valituksen kuvauksessa: (1) valituksen kohdetta koskevat tiedot ja olosuhteet, erityisesti säännönvastaisuuden tyyppi ja päivämäärä; (2) asiakkaan pyyntö; ja (3) valituksen tekijän yhteystiedot – tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä palveluntarjoajan toimesta. Edellisessä virkkeessä esitetyt vaatimukset ovat vain suosituksen muodossa, eivätkä ne vaikuta ilman suositeltua valituksen kuvausta toimitettujen valitusten tehokkuuteen.

2.4.5 Palveluntarjoajan on vastattava valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen jättämisestä.

3 MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMISEN EHDOT JA EDELLYTYKSET

3.1 Myyntisopimuksen tekeminen Asiakkaan ja Myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt Tilauksen Verkkokaupan Tilauslomakkeella sek:n mukaisesti. 2.1.2 kohdan mukaisesti.

3.2 Verkkokaupan verkkosivustolla näkyvä Tuotteen hinta on ilmoitettu Puolan zlotyina ja sisältää verot. Asiakkaalle ilmoitetaan tilauksen kohteena olevan tuotteen kokonaishinta veroineen sekä toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postipalvelumaksut) ja muut kustannukset, ja jos näiden maksujen määrää ei voida määrittää – velvollisuus maksaa ne, Asiakkaalle ilmoitetaan Verkkokaupan sivuilla tilauksen tekemisen yhteydessä, myös silloin, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua myyntisopimukseen.

3.3 Menettely myyntisopimuksen tekemiseksi verkkokaupassa tilauslomakkeen avulla

3.3.1. Myyntisopimuksen tekeminen Asiakkaan ja Myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt Tilauksen Verkkokaupassa kohdan mukaisesti. 2.1.2 kohdan mukaisesti.

3.3.2. Tilauksen tekemisen jälkeen Myyjä vahvistaa välittömästi sen vastaanottamisen ja hyväksyy samalla tilauksen täytettäväksi. Myyjä vahvistaa Tilauksen vastaanottamisen ja hyväksyy sen täytettäväksi lähettämällä Asiakkaalle asiaa koskevan sähköpostiviestin Asiakkaan Tilauksen tekemisen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, joka sisältää ainakin Myyjän lausumat Tilauksen vastaanottamisesta ja sen hyväksymisestä täytettäväksi sekä vahvistuksen myyntisopimuksen tekemisestä. Kun asiakas vastaanottaa edellä mainitun sähköpostiviestin, asiakkaan ja myyjän välinen myyntisopimus on tehty.

3.4 Tehdyn myyntisopimuksen vahvistaminen, suojaaminen ja sen sisällön saattaminen Asiakkaan saataville tapahtuu siten, että (1) nämä ehdot asetetaan saataville verkkokaupan verkkosivustolla ja (2) Asiakkaalle lähetetään ehtojen kohdassa 3.3.2 tarkoitettu sähköpostiviesti. 3.3.2. Ehtojen ja edellytysten kohta. Myyntisopimuksen sisältö on lisäksi tallennettu ja suojattu Myyjän Internet-myymälän IT-järjestelmään.

4. TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA -EHDOT

4.1 Myyjä antaa Asiakkaan käyttöön seuraavat myyntisopimuksen maksutavat:

4.1.1. Maksu toimituksen yhteydessä käteisellä.

4.1.2. Käteismaksu henkilökohtaisen noudon yhteydessä.

4.1.3. Maksu pankkisiirtona Myyjän pankkitilille.

4.1.3.1. Pankki: Pankki Zachodni WBK S.A.

4.1.3.2. Tilinumero: 28 1500 1344 1213 4008 0113 0000.

4.1.4 Verkkomaksupalvelun tarjoaja on Blue Media S.A.

4.1.4.1 Sähköisten maksujen ja maksukorttitapahtumien selvitys tapahtuu asiakkaan valinnan mukaan Blue Media -palvelun kautta:

4.1.4.1.1. Blue Media S.A. – Blue Media S.A. yritys . jonka rekisteröity kotipaikka on Sopot, ul. Powstańców Warszawy 6, koodi 81-718. Yritys on rekisteröity Gdańsk-Północin VIII talousosaston käräjäoikeudessa ja kansallisessa tuomioistuinrekisterissä numerolla 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Osakepääoma on 2 000 000 PLN (maksettu kokonaan).

4.2 Maksuehto:

4.2.1 Jos asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin, asiakas on velvollinen suorittamaan maksun 7 kalenteripäivän kuluessa myyntisopimuksen tekemisestä.

4.2.2. Jos Asiakas valitsee maksun käteisellä toimituksen yhteydessä tai noudon yhteydessä, Asiakas on velvollinen suorittamaan maksun toimituksen yhteydessä.

5. KUSTANNUKSET, TOIMITUSTAVAT JA TUOTTEEN TOIMITUS- JA NOUTOPÄIVÄMÄÄRÄ

5.1 Tuotteen toimitus Asiakkaalle on maksullinen, ellei myyntisopimuksessa toisin mainita. Tuotteen toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postimaksut) ilmoitetaan Asiakkaalle Verkkokaupan sivuilla kohdassa ”Toimituskustannukset” ja Tilauksen tekemisen yhteydessä, myös silloin, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua Myyntisopimukseen.

5.2 Tuotteen henkilökohtainen nouto Asiakkaan toimesta on maksutonta.

5.3 Myyjä tarjoaa Asiakkaalle seuraavat tavat toimittaa tai noutaa Tuote:

5.3.1. Kuriirilähetys, käteisnosto.

5.3.2. Henkilökohtainen nouto saatavilla osoitteesta: 6L Przędzalniana-katu, 15-688 Białystok – arkipäivisin klo 09:00-15:00 välisenä aikana.

5.4 Määräaika tuotteen toimittamiselle asiakkaalle on enintään 7 arkipäivää, ellei lyhyempää määräaikaa ole ilmoitettu tuoteselosteessa tai tilauksen tekemisen yhteydessä. Jos tuotteilla on eri toimitusajat, toimitusaika on pisin ilmoitettu aika, joka ei kuitenkaan saa ylittää 7 työpäivää. Tuotteen toimitusajan alkaminen Asiakkaalle lasketaan seuraavasti:

5.4.1. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin – siitä päivästä, jolloin Myyjän pankkitiliä tai maksutiliä hyvitetään.

5.4.2. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi käteismaksun – myyntisopimuksen tekopäivästä.

5.5 Määräaika, johon mennessä tuote on valmis Asiakkaan noudettavaksi – jos Asiakas valitsee noutaa Tuotteen henkilökohtaisesti, Tuote on valmis Asiakkaan noudettavaksi 7 arkipäivän kuluessa , ellei Tuotteen kuvauksessa tai Tilausta tehtäessä ole ilmoitettu lyhyempää määräaikaa. Jos tuotteilla on eri noutovalmiuspäivämäärät, noutovalmiuspäivämäärä on pisin annettu päivämäärä, joka ei kuitenkaan saa ylittää 7 arkipäivää. Myyjä ilmoittaa asiakkaalle lisäksi, että tuote on noudettavissa. Asiakkaan noutovalmiuden määräajan alkaminen lasketaan seuraavasti:

5.5.1. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin – Myyjän pankkitilin tai maksutilin hyvityspäivästä.

5.5.2. Jos Asiakas valitsee tavan, jossa maksu suoritetaan henkilökohtaisesti käteisellä – myyntisopimuksen tekopäivästä.

6. TUOTTEEN REKLAMAATIO

6.1. Myyjän vastuun perusta ja laajuus asiakasta kohtaan, jos myydyssä tuotteessa on fyysinen tai oikeudellinen virhe (takuu), määritellään yleisesti sovellettavissa lain säännöksissä, erityisesti siviililaissa. Joulukuun 24. päivään 2014 mennessä tehtyjen myyntisopimusten osalta Myyjän vastuun perusta ja laajuus suhteessa Asiakkaaseen, joka on luonnollinen henkilö ja joka ostaa Tuotteen tarkoituksiin, jotka eivät liity ammatilliseen tai taloudelliseen toimintaan, jos tuote ei ole myyntisopimuksen mukainen, määritellään yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä, erityisesti 27. heinäkuuta 2002 annetussa laissa kuluttajakaupan erityisistä ehdoista ja siviililain muuttamisesta (säädöskokoelma 2002, nro 141, kohta 1176, sellaisena kuin se on muutettuna).

6.2 Myyjä on velvollinen toimittamaan Tuotteen Asiakkaalle virheettömänä. Yksityiskohtaiset tiedot Myyjän vastuusta Tuotteen virheistä ja Asiakkaan oikeuksista on eritelty Verkkokaupan verkkosivustolla välilehdellä ”Tuotetta koskeva reklamaatio ”.

6.3 Reklamaation voi Asiakas tehdä esimerkiksi:

6.3.1. kirjallisesti osoitteeseen: 6L Przędzalniana-katu, 15-688 Białystok;

6.3.2. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: reklamacje@lazienka-rea.pl;

6.4 Asiakasta kehotetaan antamaan valituksen kuvauksessa: (1) valituksen kohdetta koskevat tiedot ja olosuhteet, erityisesti vian tyyppi ja esiintymispäivä; (2) pyyntö menetelmästä, jolla tuote saatetaan myyntisopimuksen mukaiseksi, tai ilmoitus hinnanalennuksesta tai myyntisopimuksen purkamisesta; ja (3) valituksen tekijän yhteystiedot – tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä myyjän toimesta. Edellisessä virkkeessä mainitut vaatimukset ovat ainoastaan suosituksen muodossa, eivätkä ne vaikuta ilman suositeltua valituksen kuvausta toimitettujen valitusten tehoon.

6.5 Myyjän on vastattava asiakkaan valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen jättämisestä. Jos Myyjä ei vastaa edellä mainitun ajan kuluessa, se tarkoittaa, että Myyjä on tunnustanut valituksen perustelluksi.

6.6 Takuuoikeuksiaan käyttävä Asiakas on velvollinen toimittamaan viallisen Tuotteen Myyjän kustannuksella osoitteeseen: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok. Jos Tuotteen toimittaminen Asiakkaan toimesta olisi liian vaikeaa Tuotteen tyypin tai asennustavan vuoksi, Asiakas on velvollinen asettamaan Tuotteen Myyjän saataville paikassa, jossa Tuote sijaitsee.

7. TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET VALITUS- JA REKLAMAATIOMENETTELYT JA NÄIHIN MENETTELYIHIN PÄÄSYÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖT

7.1 Yksityiskohtaiset tiedot kuluttajana olevan Asiakkaan mahdollisuudesta käyttää tuomioistuimen ulkopuolisia valitus- ja reklamaatiotutkimusmenettelyjä sekä näihin menettelyihin pääsyä koskevat säännöt ovat saatavilla piirien (kaupunkien) kuluttaja-asiamiesten, yhteiskunnallisten järjestöjen, joiden lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja, maakunnallisten kaupallisten tarkastusvirastojen toimistoissa ja verkkosivustoilla sekä seuraavissa Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkko-osoitteissa: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php ja http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

7.2 Asiakkaalla, joka on kuluttaja, on seuraavat esimerkilliset mahdollisuudet käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja vaatimuksia:

7.2.1 Asiakkaalla on oikeus hakea ratkaisua solmitusta myyntisopimuksesta johtuvaan riita-asiaan 15. joulukuuta 2000 annetun kaupantarkastuksesta annetun lain 37 §:ssä tarkoitetulta pysyvältä sovittelevalta kuluttajatuomioistuimelta (säädöskokoelma 2001, nro 4, kohta 25, sellaisena kuin se on muutettuna). Pysyvien sovittelumenettelyyn perustuvien kuluttajatuomioistuinten järjestämistä ja toimintaa koskevat menettelysäännöt määritellään pysyvien sovittelumenettelyyn perustuvien kuluttajatuomioistuinten järjestämistä ja toimintaa koskevien menettelysääntöjen vahvistamisesta 25 päivänä syyskuuta 2001 annetussa oikeusministerin asetuksessa. (Vuoden 2001 säädöskokoelma, nro 113, kohta 1214).

7.2.2. Asiakkaalla on oikeus 15. joulukuuta 2000 kaupallisesta valvonnasta annetun lain (Journal of Laws 2001, nro 4, kohta 25, sellaisena kuin se on muutettuna) 36 §:n nojalla kääntyä kaupallisen tarkastuksen läänin tarkastajan puoleen pyytäen sovittelumenettelyn aloittamista asiakkaan ja myyjän välisen riidan sovinnollista ratkaisemista varten. Tietoa maakunnallisen kauppatarkastajan harjoittaman sovittelun periaatteista ja menettelytavoista on saatavilla yksittäisten maakunnallisten kauppatarkastajien toimistoista ja verkkosivuilta.

7.2.3. Asiakas voi saada maksutonta apua Asiakkaan ja Myyjän välisen riidan ratkaisemisessa käyttäen myös maakunnan (kaupungin) kuluttaja-asiamiehen tai sellaisen yhteiskunnallisen järjestön maksutonta apua, jonka lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja (esim. Kuluttajaliitto, Puolan kuluttajayhdistys). Neuvontaa antaa Kuluttajaliitto osoitteessa porady@dlakonsumentow.pl ja Puolan kuluttajaliitto maksuttomassa kuluttajaneuvontanumerossa 800 889 866.

8. PERUUTTAMISOIKEUS
(KOSKEE 25. JOULUKUUTA 2014 ALKAEN TEHTYJÄ MYYNTISOPIMUKSIA).

8.1 Kuluttaja, joka on tehnyt etäsopimuksen, voi 60 kalenteripäivän kuluessa peruuttaa sopimuksen ilmoittamatta mitään syytä ja ilman, että siitä aiheutuu kustannuksia, lukuun ottamatta kohdassa mainittuja kustannuksia. 8.8 kohdassa mainittuja ehtoja. Ilmoituksen lähettäminen ennen määräajan päättymistä riittää määräajan noudattamiseksi. Peruuttamisilmoitus voidaan tehdä esimerkiksi seuraavasti:

8.1.1. kirjallisesti osoitteeseen: 6L Przędzalniana-katu, 15-688 Białystok;

8.1.2. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: biuro.rea@podlasiak.com.pl;

8.2. Peruuttamislomakkeen malli on kuluttajan oikeuksia koskevan lain liitteessä nro 2 ja lisäksi se on saatavilla kohdassa 11 ja verkkokaupan verkkosivustolla välilehdellä ”Peruuttaminen sopimuksesta ”. Kuluttaja voi käyttää mallilomaketta, mutta se ei ole pakollista.

8.3 Sopimuksen peruuttamisen määräaika alkaa:

8.3.1. sellaisen sopimuksen osalta, jonka täyttämiseksi myyjä toimittaa tuotteen ja on velvollinen luovuttamaan omistusoikeutensa (esim. myyntisopimus) – siitä, kun kuluttaja tai muu kolmas osapuoli kuin kuluttajan ilmoittama kuljetusliike ottaa tuotteen haltuunsa, ja jos kyseessä on sopimus, joka: (1) koskee useita tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa – viimeisen tuotteen, erän tai osan haltuunotosta tai (2) koskee tuotteiden säännöllistä toimittamista määräajan kuluessa – ensimmäisen tuotteen haltuunotosta;

8.3.2. muiden sopimusten osalta – sopimuksen tekopäivästä.

8.4 Jos etäsopimuksesta perutaan, sopimus katsotaan tekemättä jääneeksi.

8.5 Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on vastaanottanut sopimuksen peruuttamisilmoituksen, kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien tuotteen toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat asiakkaan valitsemasta muusta toimitustavasta kuin halvimmasta tavanomaisesta verkkokaupassa saatavilla olevasta toimitustavasta). Myyjä palauttaa maksun käyttäen samaa maksutapaa, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti sopinut muusta palautustavasta, josta ei aiheudu kuluttajalle kustannuksia. Jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan Tuotetta itse kuluttajalta, Myyjä voi pidättäytyä kuluttajalta saamansa maksun palauttamisesta, kunnes se on saanut Tuotteen takaisin tai kuluttaja on toimittanut todisteen palautuksesta, kumpi tapahtuma toteutuu ensin.

8.6 Kuluttaja on velvollinen palauttamaan Tuotteen Myyjälle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, jona hän on peruuttanut sopimuksen, tai luovuttamaan sen Myyjän valtuuttamalle henkilölle, joka on valtuuttanut Myyjän noutamaan sen, ellei Myyjä ole tarjoutunut noutamaan Tuotetta itse. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tuote lähetetään takaisin ennen sen voimassaolon päättymistä. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen osoitteeseen: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok.

8.7 Kuluttaja on vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu tuotteen käytöstä, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi.

8.8 Mahdolliset kustannukset, jotka liittyvät kuluttajan sopimuksen peruuttamiseen ja joista kuluttaja on velvollinen vastaamaan:

8.8.1. Jos kuluttaja on valinnut muun kuin verkkokaupassa saatavilla olevan halvimman tavanomaisen toimitustavan, myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita lisäkustannuksia.

8.8.2 Kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.

8.8.3. Jos kyseessä on tuote, joka on palvelu, jonka suorittaminen on – kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä – aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, kuluttaja, joka käyttää peruuttamisoikeuttaan tällaisen pyynnön esittämisen jälkeen, on velvollinen maksamaan peruuttamiseen asti suoritetuista palveluista. Maksettava määrä lasketaan suhteessa siihen, mitä on tarjottu, ottaen huomioon sopimuksessa sovittu hinta tai korvaus. Jos hinta tai korvaus on liian korkea, laskentaperusteena käytetään suoritetun suorituksen markkina-arvoa.

8.9 Kuluttajalla ei ole oikeutta peruuttaa etäsopimusta sopimusten osalta:

8.9.1. (1) jotka koskevat palvelujen tarjoamista, jos myyjä on suorittanut palvelun kokonaisuudessaan kuluttajan nimenomaisella suostumuksella, ja kuluttajalle on ilmoitettu ennen palvelun tarjoamista myyjän toimesta, että sen jälkeen, kun myyjä on suorittanut palvelun, hän menettää peruuttamisoikeutensa; (2) joissa hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden heilahteluista, joihin myyjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua ennen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä; (3) jossa suorituksen kohteena on muu kuin tehdasvalmisteinen tuote, joka on valmistettu kuluttajan määrittelyn mukaan tai joka palvelee hänen yksilöllisiä tarpeitaan; (4) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka pilaantuu nopeasti tai jonka säilyvyysaika on lyhyt; (5) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jota ei voida palauttaa avaamisen jälkeen terveydellisistä tai hygieenisistä syistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen ; (6) jossa suorituksen kohteena ovat tuotteet, jotka luonteensa vuoksi yhdistetään toimituksen jälkeen erottamattomasti muihin asioihin; (7) joissa suorituksen kohteena ovat alkoholijuomat, joiden hinnasta on sovittu myyntisopimusta tehtäessä, joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa; (8) joissa kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt, että Myyjä tulee hänen luokseen suorittamaan kiireellisen korjauksen tai huollon; jos Myyjä tarjoaa muita kuin kuluttajan pyytämiä lisäpalveluja tai toimittaa muita kuin korjauksen tai huollon suorittamiseen tarvittavia varaosia, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus lisäpalvelujen tai tuotteiden osalta; (9) jos toimituksen kohteena on ääni- tai kuvatallenne tai tietokoneohjelmisto, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jos pakkaus avataan toimituksen jälkeen; (10) sanoma- tai aikakauslehtien tai aikakauslehtien toimituksen osalta, lukuun ottamatta tilaussopimuksia; (11) jotka tehdään julkisella huutokaupalla; (12) majoituksen tarjoaminen muuhun kuin asumistarkoitukseen, tavarankuljetus, autonvuokraus, ateriapalvelut, vapaa-aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyvät palvelut, jos sopimuksessa määritellään palvelun ajankohta tai kesto; (13) sellaisen digitaalisen sisällön toimittamista varten, jota ei ole tallennettu aineelliselle tietovälineelle, jos suoritus on aloitettu kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä ja sen jälkeen, kun myyjä on ilmoittanut kuluttajalle peruuttamisoikeuden menettämisestä.

9. YRITTÄJIÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖKSET

9.1 Tätä ehtojen osaa ja sen sisältämiä määräyksiä sovelletaan yksinomaan Asiakkaisiin ja Palvelun vastaanottajiin, jotka eivät ole kuluttajia.

9.2 Myyjällä on oikeus peruuttaa myyntisopimus, joka on tehty sellaisen Asiakkaan kanssa, joka ei ole kuluttaja, 14 kalenteripäivän kuluessa sen tekemisestä. Peruuttaminen myyntisopimuksesta voi tässä tapauksessa tapahtua ilman perusteluja, eikä se aiheuta mitään vaatimuksia Asiakkaalle, joka ei ole kuluttaja, Myyjää kohtaan.

9.3 Asiakkaiden, jotka eivät ole kuluttajia, osalta Myyjällä on oikeus rajoittaa käytettävissä olevia maksutapoja, mukaan lukien ennakkomaksun vaatiminen kokonaan tai osittain, riippumatta Asiakkaan valitsemasta maksutavasta ja myyntisopimuksen tekemisestä.

9.4 Siitä hetkestä alkaen, kun Myyjä luovuttaa Tuotteen rahdinkuljettajalle, Tuotteeseen liittyvät edut ja rasitteet sekä Tuotteen vahingossa tapahtuvan katoamisen tai vahingoittumisen vaara siirtyvät Asiakkaalle, joka ei ole kuluttaja. Tällöin Myyjä ei ole vastuussa Tuotteen katoamisesta, häviämisestä tai vahingoittumisesta, joka aiheutuu siitä, kun Tuote on hyväksytty kuljetettavaksi, siihen asti, kun Tuote luovutetaan Asiakkaalle, eikä lähetyksen kuljetuksen viivästymisestä.

9.5 Jos Tuote lähetetään Asiakkaalle rahdinkuljettajan välityksellä, Asiakas, joka ei ole kuluttaja, on velvollinen tarkastamaan lähetyksen tämäntyyppisille lähetyksille tavanomaisena ajankohtana ja tavalla. Jos hän havaitsee, että tuotteessa on kuljetuksen aikana ilmennyt vika tai vahinko, hän on velvollinen suorittamaan kaikki tarvittavat toimenpiteet rahdinkuljettajan vastuun toteamiseksi.

9.6 Siviililain 558 §:n 1 momentin mukaan Myyjän takuuvelvollisuus Tuotteen osalta on suljettu pois sellaista Asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja.

9.7 Kun kyseessä on Asiakas, joka ei ole kuluttaja, Palveluntarjoaja voi irtisanoa sähköisten palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen päättymään välittömästi ja perusteita ilmoittamatta lähettämällä Asiakkaalle asiaa koskevan ilmoituksen.

9.8 Palveluntarjoajan/myyjän vastuu palvelunsaajaa/asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja, on sen oikeusperustasta riippumatta rajoitettu – sekä yksittäisenä saatavana että kaikkien saatavien osalta yhteensä – maksetun hinnan ja myyntisopimuksen mukaisten toimituskulujen määrään, kuitenkin enintään tuhanteen zlotyyn. Palveluntarjoaja/myyjä vastaa palvelun vastaanottajaa/muuta kuin kuluttaja-asiakasta kohtaan ainoastaan sopimuksen tekohetkellä ennakoitavissa olleista tyypillisistä vahingoista eikä vastaa palvelun vastaanottajaa/muuta kuin kuluttaja-asiakasta kohtaan menetetystä voitosta.

9.9 Myyjän/Palveluntarjoajan ja Asiakkaan/ei-kuluttaja-asiakkaan väliset mahdolliset riidat on jätettävä sen tuomioistuimen ratkaistavaksi, joka on toimivaltainen Myyjän/Palveluntarjoajan kotipaikassa.

10. LOPPUMÄÄRÄYKSET

“Osana Ostajan kanssa tehdyn sopimuksen täyttämistä Myymälä on oikeutettu lähettämään Ostajan sähköpostiosoitteeseen kutsun myynnin jälkeisen kyselyn suorittamiseksi. Kyselyn avulla tutkitaan Ostajan mielipidettä toteutetusta kaupasta. Ostaja voi täyttää kyselyn vapaaehtoisesti.”

10.1 Verkkokaupan kautta tehdyt sopimukset tehdään puolan kielellä.

10.2 Ehtojen muuttaminen:

10.2.1 Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden muuttaa Ehtoja tärkeistä syistä, eli: lainsäädännön muutoksista; maksu- ja toimitustapojen muutoksista – siltä osin kuin nämä muutokset vaikuttavat näiden Ehtojen määräysten täytäntöönpanoon.

10.2.2 Jos näiden ehtojen perusteella tehdään jatkuvia sopimuksia (esim. sähköisten palvelujen tarjoaminen – tili), muutetut ehdot sitovat palvelun vastaanottajaa, jos siviililain 384 ja 3841 §:ssä määritellyt vaatimukset täyttyvät, eli palvelun vastaanottajalle on ilmoitettu muutoksista asianmukaisesti eikä hän ole irtisanonut sopimusta 14 kalenteripäivän kuluessa ilmoituksen päivämäärästä. Jos ehtojen muutos johtaa uusien maksujen käyttöönottoon tai nykyisten maksujen korottamiseen, Asiakkaalla, joka on kuluttaja, on oikeus peruuttaa sopimus.

10.2.3 Jos näiden ehtojen perusteella tehdään luonteeltaan erilaisia sopimuksia kuin jatkuvat sopimukset (esim. myyntisopimus), ehtojen muutokset eivät millään tavoin vaikuta palvelun vastaanottajien/asiakkaiden, jotka ovat kuluttajia, ennen ehtojen muutosten voimaantulopäivää hankittuihin oikeuksiin, erityisesti ehtojen muutokset eivät vaikuta jo annettuihin tai tehtyihin tilauksiin ja tehtyihin, täytäntöönpantuihin tai täytettyihin myyntisopimuksiin.

10.3 Asioihin, joita ei säännellä näillä ehdoilla, sovelletaan Puolan lainsäädännön yleisesti sovellettavia säännöksiä, erityisesti: siviililaki; 18. heinäkuuta 2002 annettu laki sähköisten palvelujen tarjoamisesta (säädöskokoelma 2002, nro 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna); kuluttaja-asiakkaiden kanssa 24. joulukuuta 2014 mennessä tehtyjen myyntisopimusten osalta 2. maaliskuuta 2000 annetun lain tiettyjen kuluttajan oikeuksien ja vaarallisen tuotteen aiheuttamien vahinkojen korvausvastuun suojaamisesta säännökset. (vuoden 2000 säädöskokoelman nro 22, 271 kohta, sellaisena kuin se on muutettuna) ja 27. heinäkuuta 2002 annetun lain kuluttajakauppaa koskevista erityisehdoista ja siviililain muuttamisesta (vuoden 2002 säädöskokoelman nro 141, 1176 kohta, sellaisena kuin se on muutettuna); kuluttaja-asiakkaiden kanssa 25. joulukuuta 2014 alkaen tehtyjen myyntisopimusten osalta 30. toukokuuta 2014 annetun kuluttajan oikeuksia koskevan lain säännökset. (säädöskokoelma 2014, kohta 827, sellaisena kuin se on muutettuna); ja muut yleisesti sovellettavan lainsäädännön asiaa koskevat säännökset.

11. PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI
(KULUTTAJAN OIKEUKSIA KOSKEVAN LAIN LIITE NUMERO 2)

Peruuttamislomakkeen malli
(tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen)

- Vastaanottaja:

Podlasiak Andrzej Cylwik spółka komandytowa
Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok.
lazienka-rea.pl
biuro.rea@podlasiak.com.pl

- Minä/me(*) ilmoitan/ilmoitamme täten peruuttavani/peruuttavamme seuraavia tavaroita koskevan myyntisopimuksen(*), seuraavia tavaroita koskevan toimitussopimuksen(*), seuraavia tavaroita koskevan urakkasopimuksen(*)/jäljempänä mainittua palvelua koskevan sopimuksen(*).

- Sopimuksen tekopäivä(*)/ hyväksymispäivä(*)

- Kuluttajan nimi (kuluttajien nimet)

- Kuluttajan (kuluttajien) osoite

- Kuluttajan (kuluttajien) allekirjoitus (vain jos lomake lähetetään paperilla).

- Päiväys

(*) Tarpeeton yliviivataan.

Lisähuomautukset kuluttajalle (sähköpostiviestissä ja ehdoissa).

MUISTUTUS,
että sinulla on oikeus tarkastaa lähetyksen kunto ennen kuin se noudetaan rahdinkuljettajalta.

MUISTUTTAA, että jos ennen lähetyksen luovuttamista havaitaan, että lähetys on kadonnut tai vahingoittunut, rahdinkuljettaja on velvollinen välittömästi selvittämään lähetyksen kunnon ja vahingon syntyolosuhteet pöytäkirjan avulla. Rahdinkuljettajan on suoritettava nämä toimet myös oikeudenomistajan pyynnöstä, jos tämä väittää, että lähetystä on peukaloitu.

MUISTUTUS, että jos huomaatte lähetyksen luovutuksen jälkeen vian tai vaurion, jota ei voida ulkoisesti havaita vastaanoton yhteydessä, teillä on oikeus välittömästi vaurion havaitsemisen jälkeen, mutta viimeistään seitsemän päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta, vaatia rahdinkuljettajaa selvittämään lähetyksen kunto.
MUISTUTETAAN, että lähetyksen vastaanottaminen varauksetta oikeudenomistajan toimesta raukeaa, ellei:
vahinko on todettu pöytäkirjassa ennen kuin oikeutettu osapuoli on hyväksynyt lähetyksen.
Vahingon toteaminen on laiminlyöty rahdinkuljettajan tuottamuksesta.
Menetys tai vahinko on aiheutunut rahdinkuljettajan tahallisesta tai törkeästä huolimattomuudesta.
Oikeutettu henkilö havaitsi ulkoisesti havaitsemattoman vahingon lähetyksen vastaanottamisen jälkeen ja vaati seitsemän päivän kuluessa lähetyksen kunnon selvittämistä ja osoitti, että vahinko on tapahtunut lähetyksen kuljetettavaksi ottamisen ja luovutuksen välisenä aikana.

SIIRTOTIEDOT:.
tili 28 1500 1344 1213 4008 0113 0000.

Ladattavat esimerkkilomakkeet:
Tavaran palautuslomake
Tavaroiden palautuslomake
Valituslomake

Takuuehdot

Newsletter

Pysy ajan tasalla tarjouksistamme, kampanjoistamme ja erikoistarjouksistamme!
Tilaa uutiskirjeemme jo tänään!